Sursă foto: jan.jankrogh.com
Antena3
Info interesante de pe diverse site-uri cu update day by day!
Iată şi hipermarketurile care au fost găsite vinovate de publicitate înşelătoare şi produsele prezentate în acest mod: *SC REAL Hipermarket România SRL Bucureşti Pe prima pagină a catalogului de prezentare apare mesajul „99% din bărbaţi preferă berea de la Real”. Inspectorii ANPC au concluzionat că acest slogan nu este susţinut de un studiu efectuat în acest sens. Produsul Almette Yogurt, avea un „Preţ Special - 4,09 lei”, dar s-a constatat că preţul anterior al produsului a fost de 3,99 lei, adică mai mic decât preţul promovat ca fiind oferta specială. Hipermarketul avea expuse spre vânzare produsele „salată de icre cu măsline”, „salată de icre cu ceapă” şi „salată de icre hering cu ceapă”, pachete promoţionale. Pe toate acestea erau aplicate banderole cu inscripţia „4 la preţ de 3”, „plăteşti doar 3, primeşti 4”. În urma calculului efectuat de inspectorii ANPC, aceştia au descoperit că, de fapt, consumatorii plătesc mai mult decât dacă ar cumpăra produsele individual cu 0,72 lei, 0,12 lei şi cu 1,33 lei. *SC MINIMAX DISCOUNT Turnu Măgurele, judeţul Teleorman Conform ANPC, portocalele din acest magazin erau vândute „la cel mai bun preţ al zilei” fără a se menţiona preţul. *SC ARTIMA SA Reşiţa, judeţul Caraş Severin Potrivit pliantului de prezentare al magazinului acesta avea „Preţuri explozive, zilnic!” pentru ficatul de pui SEARA. Controlul ANPC a constatat ca produsul nu exista în stoc şi nici la vânzare. *SC KAUFLAND România SRL Satu Mare Hipermarketul comercializa preparate din carne comasate în pachete de câte 4, 3 şi 2 batoane. Pe aceste produse erau aplicate banderole pe care era scris „4 la preţ de 3”, sau „3 la preţ de 2”, fără a fi expus la comercializare şi produsul individual. Din această cauză consumatorul nu putea compara preţul şi oferta comerciantului. În plus, după efectuarea calculelor, a reieşit faptul că produsul nu era oferit gratuit. *SC CARREFOUR România SA, Braşov Brânzeturile Delicia, Exquisa şi Traian One erau aşezate în pliantul de prezentare alături de sortimentul „specialitate albă daneză ARLA” care nu se încadrează în grupa brânzeturilor. De asemenea, era expus la vânzare sortimentul „Del Delis”, care nu face parte din grupa brânzeturilor. *PENNY, Bârlad La data controlului ANPC supermarketul avea la vânzare, produse de patiserie (chec, cozonac) care aveau înscrise pe etichete menţiunea „Produs după o reţetă tradiţională”, cu toate că lista ingredientelor conţinea ingredientul „premix”. Produsele de patiserie erau fabricate de SC VEL PITAR SA, Râmnicu Valcea şi comercializate de SC REWE ROMANIA SRL pentru PENNY, Bârlad. *SC Romania Hipermarket SA Bucureşti - CORA Lujerului Tabletele de cacao Laura, NOVATINI, Africana, comercializate de acest hipermarket, erau descrise la raft sub denumirea de ciocolată. *SC MEGA IMAGE SRL Bucureşti Eclerele cu cremă de cacao şi uleiul din turte de măsline Mazza erau prezentate la raft sub denumirile de „ecler cu ciocolată”, respectiv „ulei de măsline Mazza Sansa”. *SC BILLA România SRL Bucureşti Produsul „Băutură răcoritoare cu suc de vişine (ananas sau portocale) Souplesse cu fructoză şi îndulcitori avea înscrisă menţiunea „Souplesse… iţi oferă dulceaţa fructelor într-un suc natural”, cu toate că în lista ingredientelor puteau fi citiţi îndulcitori precum: acesulfam, aspartam, ciclamat de sodiu; conservanţi şi stabilizatori. Producătorul acestor băuturi este SC LAURUL SA Gurahonţ, judeţul Arad. *SC BILLA România SRL Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, avea la vânzare în acelaşi galantar, caşcaval Dalia şi produsele pe bază de grăsime vegetală „ FORMA Pizza Toping cu aromă Gouda" şi „ Toast cu aromă Edam”. *SC PROFI ROM FOOD SRL Timişoara - punct de lucru Hunedoara Laptele de consum Margareta 3,5% grăsime şi laptele de consum semidegresat Margareta 1,5% avea menţionat pe etichetă „Promoţie 10% mai ieftin”. Potrivit documenteleor de achiziţie, nu există nicio diferenţă de preţ între produsele comercializate în cadrul promoţiei şi cele comercializate în afara promoţiei. Producătorul acestor produse lactate este SC LACTA PROD SRL Brăila. Inspectorii ANPC au descoperit la mai multe hipermarketuri din ţară şi numeroase alimente perisabile menţinute în condiţii necorespunzătoare. În luna iulie au fost controlaţi 195 operatori economici şi au fost verificate 146.600 kg de alimente. Dintre acestea peste 18.800 kg nu îndeplineau prevederile actelor normative în vigoare. Citeşte lista completă a hiper şi supermarketurilor controlate de inspectorii ANPC, şi a neregulilor descoperite de aceştia. Publicitate înşelătoare prin modul de prezentare al produselor (pdf) Alimentele perisabile din hipermarketuri şi supermarketuri (pdf) Antena3.ro |
Uniunea Europeană vrea să renunţe la 26 din cele 36 de standarde care se aplică unei game foarte largi de produse, printre care conopida, usturoiul, spanacul, prunele sau pepenii. Standarde care erau considerate de unii "absurde". Condiţia este însă ca acestea să fie vândute cu o etichetă pe care să fie inscripţionat mesajul: "produs destinat procesării", adică bun pentru gătit. Franţa, Italia, Spania sau Grecia sunt însă ţările care se opun comercializării produselor imperfecte. Observator |
Diferenţa o face calitatea autorilor. Articolele sunt scrise de autorităţi din domeniu, utilizatori care sunt obligaţi să îşi dea numele adevărat pentru a le putea fi verificată identitatea. Autorilor nu le va fi îngrădită libertatea de exprimare. Aceştia pot fi chiar recompensaţi cu mii de dolari proveniţi din reclamele AdSense. Cititorii se pot implica şi ei în universul Knol, votând articolele sau propunând subiecte. Knol are la bază ideea potrivit căreia prima afişare a unei căutări trebuie să fie cea pe care utilizatorul vrea sa o citească, spune Manber. Deci articolele cele mai votate vor fi mereu cap de listă. Termenul „knol” vine de la „knowledge” (engl. „cunoştinţă”). Cele mai multe articole Knol sunt din domeniul medicinei şi sănătăţii. Sunt interzise articolele cu caracter pornografic, discriminatorii sau cu conţinut violent. Antena3.ro |
„Aceste rapoarte nu ne pot mulţumi. Doresc ca data viitoare, rapoartele să fie mai bune. Fără progrese vizibile şi credibilitatea Guvernelor în ochii propriului electorat are de suferit”, a declarat Angela Merkel, citată de Mediafax. Pentru atingerea obiectivelor cerute de Comisia Europeană, România va primi sprijinul Marii Britanii conform unei declaraţii făcute de Ministerul Afacerilor Externe din Marea Britanie pentru Mediafax. Ministerul de Externe britanic a salutat progresele făcute de Guvernul român, apreciind că procesul de monitorizare a ajutat România să îşi concentreze toate eforturile în vederea împlinirii reformelor corespunzătoare. „Credem că procesul de monitorizare a ajutat România să îşi concentreze toate eforturile în vederea împlinirii reformelor corespunzătoare. Progresul realizat până în momentul de faţă reprezintă o dovadă în acest sens”, spune ministrul de Externe de la Londra. Antena3.ro |
În articol se arată cum toţi trecătorii de pe 3th Avenue pot vedea şocantele imagini care conţin simboluri rasiste precum zvastica şi foarte multe trimiteri, care de care mai explicite, la sex. „Institutul Cultural Român din New York are o inițiativă estivală denumită “Libertate pentru leneşi” - sau pentru iresponsabili, într-o traducere mai liberă. Sub pretextul că se combină “estetica lowbrow, grafitti figurativ şi o abordare neobişnuită a textului”, ICR-New York “dă viaţă pereţilor mohorâţi şi „discută” cu mediul”. Această „expoziţie cu picturi stradale” este - după părerea mea - o veritabilă nouă “perlă” a directoarei Corina Şuteu şi a colaboratorilor săi, fiind plasată în Galeria Română, la intrarea principală în Consulatul General al României din New York (în aceeaşi clădire îşi are sediul şi Misiunea Permanentă a României pe lângă Națiunile Unite), scrie profesorulJohn Gabrian Marinescu, preşedinte al Romanian Independent Media Production of America, în articolul menţionat. „Fără pic de responsabilitate sau jenă, directoarea Corina Şuteu a dat dispoziţie ca “talentaţii pictori”, selectaţi din ţară, să degradeze zidurile şi să le profaneze, prin aplicarea unor viziuni de o îndoielnică şi proastă inspiraşie, aglomerându-le figurativ-caricatural, abominabil şi cu o simbolistică scâlciată înţeleasă numai de executanţii implicaţi. De altfel, nume precum “Nuclear Fairy”, “IRLO” şi “Omar” nici pe departe nu sună a fi tradiţionale româneşti.” mai spune profesorul. |
De la lume adunate in cuvinte deocheate, am alcatuit o lista cu cele mai bizare nume de orase din lume.
Nu stim cat de bizare vi se par, dar macar doza de umor si ciudatenie tot exista in denumire. In cel mai fericit caz speram ca nu are legatura cu locuitorii.
Nu va vine sa credeti, dar denumirile sunt cat se poate de adevarate:
10. Truth Or Consequences (New Mexico, SUA)
9. Climax (Michigan, SUA)
8. Fart (Virginia, SUA)
7. Blowhard (Australia)
6. Why (Arizona, SUA)
5. Dildo (Newfoundland, Canada)
4. Intercourse (Pennsylvania, SUA)
3. Boring (Oregon, SUA)
2. French Lick (Indiana, SUA)
1. Fucking (Austria) - este cel mai faimos semn de trafic, turistii oprind deseori pentru a face fotografii. Fiind foarte des furat de catre "amatorii de senzatii tari" s-a facut un adevarat depozit de semne pentru a-l inlocui.
Din Rromania:
10. Bulbucata (Giurgiu)
9. Paros (Hunedoara)
8. Stalpu (Buzau)
7. Boldu (Buzau)
6. Colti (Buzau)
5. Udati-Manzu (Buzau)
4. Insuratei (Braila)
3. Lungesti (Valcea)
2. Flamanzeni (Ilfov)
1. Gogosari (Giurgiu)
Continuarea pe apropo.ro
Patru autobuze vor circula, incepand de vineri, in Cluj si Alba, cu un combustibil creat pe baza de ulei de rapita, inlocuind, in premiera nationala, clasica motorina.
Proiectul a inceput in urma cu doi ani si vizeaza inlocuirea motorinei folosite de societatile care asigura transportul in comun, a declarat decanul Facultatii de Mecanica din cadrul Universitatii Tehnice Cluj-Napoca (UTCN), Nicolae Burnete, cel care a realizat experimentele pe acest biocombustibil. "Vrem sa punem in circulatie autobuze care functioneaza fara motorina, doar cu combustibili proveniti din uleiuri vegetale. Este vorba despre metil-ester de rapita. Acum doi ani, am pus in circulatie autobuze care au functionat cu amestec de ulei vegetal si motorina", a declarat, luni, Burnete.
El a explicat ca printre avantajele acestui combustibil pe baza de ulei de rapita se numara reducerea poluarii cu peste 30%, dar nici aspectele economice sau sociale nu sunt de neglijat. "Acest combustibil este mai ieftin decat motorina. Consumul de biocombustibil, proportional cu motorina, este cu 2-3% mai mare, dar se justifica prin pretul de cost mai redus", a spus Nicolae Burnete.
Directorul RATUC, Liviu Neag, a explicat ca autobuzul pe care se va realiza experimentul este vechi de 15 ani si consuma 25 de litri de motorina la suta de kilometri. Neag a spus ca institutia pe care o conduce este interesata sa coopereze la asemenea experimente, cu atat mai mult cu cat a fost emisa o ordonanta de urgenta care prevede ca, pana in 2009, toate societatile de transport sa foloseasca surse cu grad redus de poluare drept combustibil pentru 2% din masinile din parcul auto.
sursa green-report.ro
si ratuc.ro
Unul dintre cei mai renumiţi profesori americani spune că Popeye nu mai e bun pentru copii. Cercetătorul crede că micuţii imită comportamentul agresiv al lui Popeye. "Cele mai multe episoade din Popeye conţin foarte multă violenţă, o persoană bate o altă persoană pentru tot felul de motive", spune Craig Anderson, directorul Centrului Pentru Studierea Violenţei. Acum profesorul cercetează comportamentul micuţilor din România şi susţine că ţara noastră este în top în ceea ce priveşte agresivitatea copiilor. "Copiii învaţă din ceea ce văd, învaţă că violenţa funcţionează, că băiatul bun îl bate pe cel rău şi aşa ar trebui să se comporte când cineva se poartă urât cu ei", a declarat Anderson. Universitarii colaborează deja cu Facultatea din Timişoara şi caută sprijin la Inspectoratele Şcolare Judeţene. În judeţul Hunedoara au început chiar un studiu. Peste 200 de copii vor fi supravegheaţi 3 ani împreună cu părinţii şi dascălii lor. Rezultatele vor fi trimise la CNA. Observator |
Pe piata locuintelor din Europa exista mai multe tendinte ce vizeaza casa viitorului, care se refera la materialele folosite, tehnologiile de reciclare sau multiplele posibilitati de reducere a costurilor de realizare, acestea constituindu-se in diferite concepte, extrem de profitabile pentru beneficiari.
Conceptul „flatpack“
Cererea mare de locuinte si costurile ridicate de pe piata au facut posibila aparitia, cu ceva timp in urma, a unui concept intitulat „flatpack“ (locuinte livrate la pachet). Compania suedeza IKEA, cunoscuta pentru mobila sa usor de asamblat si livrata la pachet, a transpus aceasta tehnica si in constructia de locuinte, in parteneriat cu grupul scandinav de constructii si dezvoltare imobiliara Skanka. In prezent, „boklok“-ul (cunoscut si drept casa IKEA) este vindut in Suedia, Norvegia, Finlanda sau Danemarca, iar de anul trecut si in Marea Britanie. Pretul unei astfel de locuinte este relativ mic, de circa 100.000 de euro, cu conditia ca terenul sa existe deja in proprietatea beneficiarului, iar racordurile la retelele de utilitati sa fie in proximitatea amplasamentului. Publicul tinta pentru aceste apartine tuturor categoriilor sociale, chiar si persoanelor singure, cu un venit relativ redus. In Suedia, un apartament „boklok“ cu doua camere costa sub 25.000 de euro.
Locuinte reciclabile
Un alt concept prezentat recent este cel al locuintelor reciclabile. Construite din materiale refolosibile, acestea consuma putina energie, au design bioclimatic si panouri solare, costul lor variind intre 12.000 si 60.000 de euro. Proiectul apartine arhitectului Luis de Garrido, care l-a intitulat R4 („Refolosire, Recuperare, Reciclare si Ratiune“), fiind realizat din materiale reciclabile si consumind un minimum de energie. Sistemul de iluminare este „low-cost“, iar peretii au fost construiti dintr-un amestec de ceramica si sticla, pentru a-i asigura casei un maximum de luminozitate. Toate aplicatiile din casa sint controlate de un sistem tehnic central, iar consumul lor de energie e practic zero, datorita designului bioclimatic, a panourilor solare si a sursei geotermale de energie.
sursa Monitorul de Cluj
Antena3 |
My blog is worth $5,645.40.
How much is your blog worth?
Acest sit are un caracter strict informational si incearca sa prezinte stiri din diverse domenii. Anumite articolele sunt preluate din presa pentru a fi comunicate publicului larg daca reprezinta stiri importante. Prin publicarea acestora nu folosim dreptul de autor, noi doar facem o comunicare publica pe internet, asa cum Moromete citea ziarul pentru sateni! Publicatiile care nu doresc sa publicam aceste articole ne pot contacta.
Daca acceptati aceste conditii autorii sit-ului va ureaza navigare si lectura placuta; daca nu acceptati aceste conditii parasiti acest sit!!!