duminică, decembrie 30, 2007

„Stealthmobilul” Reventon, raptorul Lamborghini


Un raptor al şoselelor, vânătorul invizibil. Urmaşul lui Murcielago pândeşte deja pe şosele, cu o poftă nebună pentru atacuri directe care nu lasă nicio şansă prăzii.

Moda Stealth a fost împrumutată şi de constructorii de automobile. De la vopseaua mată, până la panourile caroseriei care par frânte pentru a împrăştia undele radar, caroseria noului Lamborghini, prezentat la Salonul de la Franckfurt, pare concepută de proiectanţii celebrelor avioane de vânătoare F-117 sau a celor de bombardament B2 stealth.

Caroseria "stealthmobilului" italienilor este realizată integral din fibră de carbon, lipită şi fixată cu nituri de şasiu, în vreme ce capota motorului este realizată din sticlă laminată. Aceasta este turnată în aşa fel încât să aibă aspectul unui cristal. Şasiul este de asemenea realizat dintr-un mixaj de materiale compozite şi oţel. 1,5 milioane de dolari costă acest model exclusivist al maeştrilor de la Lamborghini Style Centre, din Sant’Agata Bolognese.

Motor de V12 de 6,5 litrii

De altfel, doar 20 de exemplare au fost construite, fiind destinate colecţionarilor. „Reventon este cel mai extrem automobil construit de Lamborghini; designerii au luat partea tehnică de la modelul Murcielago LP640", a declarat Stephan Winkelmann, preşedintele Automobil Lamborghini S.p.A. Numele „bestiei şoselelor" a fost preluat de la legendarul taur care l-a învins în 1943, într-o coridă, pe faimosul toreador Felix Guzman. Pe sub „piele", Reventon este de fapt un Murcielago LP640, „dopat" cu încă vreo 20 de cai putere.

Bolidul cu inima de taur este propulsat de un motor V12 de 6,5 litri al lui LP640, ce dezvolta 650 CP. Aceştia sunt transmişi către toate cele patru roţi printr-o cutie de viteze cu selectare secvenţială (e-gear) şi un sistem de tracţiune integrală permanentă, cu vâscocuplaj, care ajută monstrul să accelereze de la 0 la 100 km/h după numai 3,4 secunde şi apoi să atingă viteza maximă de 340 km/h.

Pentru a putea înfrâna elanul ucigător al monstrului, discurile de frână sunt realizate din materiale ceramice, iar uriaşele guri de aer tăiate în unghiuri ascuţite în masca frontală dirijează fluxul de aer către discurile din faţă pentru a asigura o răcire mai eficientă a acestora.

Performanţele crescute sunt posibile şi datorită unor îmbunătăţiri la sistemul de răcire a motorului, admisiei de aer şi sistemului de frânare. Blocurile optice faţă apelează la tehnologia Bi-Xenon şi a LED-urilor. Lămpile de stop sunt la rândul lor realizate pe baza tehnologiei cu LED-uri, care reacţionează mult mai rapid la impulsurile electrice primite şi generează mai multă lumină cu un consum mai mic.

Vopseaua aleasă, opacă, se inspiră din cea cu care sunt acoperite avioanele stealth, iar culoarea este o combinaţie de verde cu gri, fără luciu, mată. Datorită particulelor de metal din vopsea, aceasta are un ton diferit ziua. Acelaşi finisaj a fost ales şi pentru jantele extrem de late. Interiorul, realizat dintr-o combinaţie de fibră de carbon şi piele întoarsă, pare mai degrabă cockpitul unei nave interstelare. Bordul afişează informaţiile pe un display asemănător cu cele existente pe avioanele de vânătoare moderne.
from adevarul

Niciun comentariu: