vineri, iunie 22, 2007

Tunel pe sub centrul Clujului


Clujul va avea, din 2010, un pasaj subteran care sa strabata tot centrul istoric al orasului, de la primarie pana dupa prefectura.

Acest tunel ar urma sa rezolve problema traficului auto din centrul orasului. Proiectul a fost anuntat ieri de primarul Emil Boc. Pasajul reprezinta una dintre prioritatile Clujului, asa cum sunt prevazute in strategia de dezvoltare 2007 – 2013.

„Pasajul va avea aproximativ un kilometru, de pe strada Motilor, din zona primariei, pana la Regionala CFR, dupa prefectura. Va prelua tot tranzitul auto din zona centrala”, a explicat Boc.

Potrivit acestuia, la suprafata vor ramane doar transportul in comun, pietonii si biciclistii. Pentru dezvoltarea turismului, edilii s-au gandit la introducerea unor autobuze „decapotabile” care sa circule in zona centrala a orasului, oferind o vedere panoramica.

Cu bani europeni

Pasajul va avea patru benzi, cate doua pe sens, iar pentru a se putea lucra fara blocarea intregii zone centrale se va sapa un put de noua–zece metri, pe sub conducte, urmand sa se continue apoi munca pe orizontala.

Deocamdata, proiectul nu este prevazut in buget, dar studiul de fezabilitate va fi cuprins in lista obiectivelor bugetare in prima sedinta a consiliului local. Potrivit primarului, lucrarile ar putea incepe anul viitor si sa se finalizeze in 2010.

Boc nu a putut preciza valoarea unei asemenea constructii, dar a explicat ca vor fi accesate fonduri europene, proiectul fiind eligibil pentru componenta de infrastructura urbana.

Fiecare primar cu tunelul lui

Si fostul primar al Clujului, Gheorghe Funar, a planuit construirea unui tunel, insa pe sub Dealul Feleacului. Acel tunel avea ca scop reducerea numarului mare de accidente rutiere care se petrec pe Dealul Feleacului, pe drumul E 60. Proiectul lui Funar nu a fost niciodata pus in practica.

Noul pasaj subteran face parte insa din prioritatile municipalitatii pentru urmatorii sase ani. Emil Boc a enuntat ieri trei dintre aceste prioritati: finalizarea infrastructurii rutiere prin realizarea pasajului si a inelelor de circulatie, in completarea centurilor de ocolire, constructia de locuinte si dezvoltarea pe orizontala prin crearea zonei metropolitane si scoaterea activitatilor industriale din zona veche a orasului.

Emil Boc a mai precizat ca brandul (marca) orasului va ramane centrul universitar, cu cele zece universitati si toate activitatile conexe, iar unul dintre obiectivele administratiei locale va fi mentinerea absolventilor la Cluj si readucerea celor plecati in strainatate.
from evz

Niciun comentariu: