Bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe o plajă. Aşa este prezentată România la Campionatul European de fotbal într-un spot al unei companii britanice. În cazul Franţei imaginea folosită este a Turnului Eiffel, un cartier vestit în cazul Olandei şi Colosseumul în cazul Italiei. Clipul, realizat de compania Virgin Media, începe cu o descriere a României, considerată ca lipsită de noroc după ce a nimerit în “grupa morţii”, alături de Italia, Franţa şi Olanda.
Prezentarea echipei noastre e făcută având ca fundal tricolorul, dar la sfârşit imaginea din spatele prezentatorului este înlocuită de o fotografie în care apare un grup de rromi, pe plajă. O fotografie care circulă pe Internet de mai mulţi ani cu titulatura “romanian gypsies”. În viziunea britanicilor, aceasta este imaginea simbol a României.
Imaginea României la EURO
Spotul se încheie cu o serie de comentarii ironice, legate printre altele de faptul că echipamentul naţionalei României este galben, botezat “banana skin”.
Compania Virgin Media a prezentat scuze ambasadei României la Londra pentru orice ofensă adusă prin difuzarea spotului de prezentare a echipei de fotbal a României. Compania a asigurat că a cerut imediat retragerea filmuleţului de pe Youtube şi a promis că va reface secvenţa care a provocat nemulţumire.
Citiţi şi «Franţa. Clip publicitar ironic la adresa naţionalei de fotbal a României, lansat de Toyota»
Antena3.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu