vineri, iunie 06, 2008

“BĂRBAŢI BURTOŞI CU LANŢURI MARI DE AUR”, IMAGINEA ROMÂNIEI LA EURO 2008

“Bărbaţi burtoşi cu lanţuri mari de aur”, imaginea României la EURO 2008 (VIDEO)Bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe o plajă. Aşa este prezentată România la Campionatul European de fotbal într-un spot al unei companii britanice. În cazul Franţei imaginea folosită este a Turnului Eiffel, un cartier vestit în cazul Olandei şi Colosseumul în cazul Italiei. Clipul, realizat de compania Virgin Media, începe cu o descriere a României, considerată ca lipsită de noroc după ce a nimerit în “grupa morţii”, alături de Italia, Franţa şi Olanda.

Prezentarea echipei noastre e făcută având ca fundal tricolorul, dar la sfârşit imaginea din spatele prezentatorului este înlocuită de o fotografie în care apare un grup de rromi, pe plajă. O fotografie care circulă pe Internet de mai mulţi ani cu titulatura “romanian gypsies”. În viziunea britanicilor, aceasta este imaginea simbol a României.

Imaginea României la EURO


Spotul se încheie cu o serie de comentarii ironice, legate printre altele de faptul că echipamentul naţionalei României este galben, botezat “banana skin”.

Compania Virgin Media a prezentat scuze ambasadei României la Londra pentru orice ofensă adusă prin difuzarea spotului de prezentare a echipei de fotbal a României. Compania a asigurat că a cerut imediat retragerea filmuleţului de pe Youtube şi a promis că va reface secvenţa care a provocat nemulţumire.

Citiţi şi «Franţa. Clip publicitar ironic la adresa naţionalei de fotbal a României, lansat de Toyota»

Antena3.ro

Niciun comentariu: