miercuri, octombrie 24, 2007

"Exista o campanie abil facuta pentru ca Becali sa-si piarda mintile"


Actorul Florin Calinescu este convins ca patronul de la Steaua "e departe de Dumnezeu si de dumnezeire".



Florin Calinescu nu sta toata ziua in brate cu Shakespeare. Iubeste cartile, teatrul si tot ceea ce tine de cultura, dar nu se da la o parte de la fotbal, sportul-rege.

Ii place sa „toace” fotbalul, la fel ca si ceilalti peste 20 de milioane de „antrenori” ai Romaniei. Calinescu este un mare fan al echipei Poli Timisoara, club la care si-a julit genunchii si i-au crescut primele fire din mustacioara adolescentina.

„Arsenal s-a jucat cu ambreiajul in Ghencea”

EVZ: Domnule Calinescu, puteti caracteriza intr-un singur cuvant starea actuala a fotbalului romanesc?
Florin Calinescu: De cacat! Pardon! Cacat, ca sa fie un singur cuvant.

Credeti ca poate castiga titlul in acest sezon o echipa din provincie?
Nu cred. Parghiile sunt aici, la Bucuresti. Este mult mai usor de ajuns la Mircea Sandu, la Mitica (n.r. - Dumitru Dragomir) sau la arbitri. Incep argumentele gen „Bai, voi vreti Champions League la Cluj, la Vaslui sau la Timisoara? Vreti sa vina Arsenal si Real Madrid la Mioveni sau la Craiova? Ati turbat? Ce este in capul vostru? Hai sa ne regrupam!”.

Parerea mea e ca vectorul e stabilit: Steaua, Dinamo sau Rapid. Asta se intampla an de an, doar Rapid mai castiga la vreo patru ani. Totul e batut in cuie. Anul asta vom vedea Rapidul campioana. Daca nu, Steaua.

Totusi, baietii aia din Capitala au si ei un pic de dreptate. Dau ca exemplu CFR Cluj. In momentul in care ai pretentii europene si te faci de ras cu cipriotii... Dar si Steaua, Dinamo si Rapid sunt... Ma abtin! Ce sa ne mai ascundem dupa deget: suntem la pamant in Europa!

Credeti ca Poli Timisoara este pe cai mari sau totul este doar un balon de sapun?
Timisoara nu este, momentan, pe cai mari. Este doar pe niste cai care pot parea mari, dar asta se intampla intr-o herghelie in care toti sunt ponei. Ia sa joace maine cu Famagusta! Nu vorbesc de jocuri cu echipe grele. Ce se va intampla daca joaca Poli cu Arsenal?

Romania traieste cu iluzia ca Steaua a luat doar un gol de la englezi. Arsenal s-a jucat cu ambreiajul in Ghencea: vrum-vrum. Dadea Steaua un gol, dadea Arsenal doua. Dadea Steaua doua, baga Arsenal trei. Si tot asa.

„Exista o campanie abil facuta ca Gigi sa-si piarda mintile”

Cum caracterizati debarcarea lui Gheorghe Hagi de pe banca Stelei?
Este jenant ce a facut finul cu nasul. Asta s-a intamplat pentru ca finul nu mai poate fi oprit. El se afla intr-o ametitoare cursa de prabusire morala, din cauza unor sondaje care-l dau al doilea om credibil din Romania. Daca tot ii plac lui exemplele religioase, ii aduc aminte ca si Iuda a avut multi arginti.

Si ce a facut cu ei? Gigi Becali e departe de Dumnezeu sau de dumnezeire. Cand esti crestin, intinzi si obrazul celalalt, esti generos. Exista o campanie abil facuta ca Gigi Becali sa-si piarda mintile si sa creada ca e intangibil in mijlocul gramezii sale de bani.

In campania electorala se va trezi repede la realitate. Deocamdata este doar propriul lui adversar. A avut o confruntare doar cu Boanchis (n.r. - ziarist sportiv) si si-a luat-o de nu s-a vazut.

„Hagi a fost cel mai bun din epoca DVD-urilor”

Aveti un fotbalist preferat?
Nu-mi convine cand se duce discutia spre Hagi. Eu as vrea sa vorbesc despre Dobrin. Pe el l-am prins cel mai bun. E imposibil sa spui ca ala a fost cel mai mare fotbalist din istorie.

Cred ca Hagi a fost cel mai bun din epoca DVD-urilor, Dobrin a fost cel mai tare din perioada televizoarelor alb-negru si a radioului cu tranzistori, iar Petchovshi si Dobay au fost cei mai mari din povestiri, de atunci cand se mergea cu trenul cu carbuni. Am descoperit niste fresce geto-dacice.

Sa stiti ca noi, romanii, am inventat fotbalul, nu englezii. Fotbalul e ceea ce jucam noi aici, acasa, nu ceea ce se joaca afara. Fotbalul e chestia asta de la noi, cu praf, namol, cu fete cu coada pe spate la tusa, cu arbitri care au chilotii mai mari cu trei numere... Este o intreaga pleiada de marionete, ca la teatrul de papusi.

N-am un fotbalist preferat, dar am meciuri preferate: RFG - Italia 3-4, Bayern München - Manchester United 1-2 si AC Milan - Liverpool 3-3. Am vazut si la noi meciuri interesante.

Langa Timisoara a fost un meci tare, intre echipa din Loveni si Vulturii Textila Lugoj. Acolo am cunoscut prima data fiorii erotismului. Era intr-un lan cu porumb. M-am dus sa bat un aut si unii mi-au luat mingea din spate. M-au dus in porumb! Era cat pe ce sa ma logodesc acolo cu niste tractoristi. Sunt meciuri si meciuri...

ANGAJAMENT

„Daca o sa castigam Campionatul European de fotbal, ma fac vanzator de „Evenimentul zilei” in piata din Faurei!”

Ce va face nationala la Campionatul European din 2008?
Daca se loveste Chivu la umar sau daca Mutu e la frizer, s-a terminat cu nationala. La nationala avem doar o Ileana Cosanzeana. Am un picior mai intepenit si ca sa-mi faci o frectie la el... nu simt mai mult decat doua furnicaturi.

Ca sa am si o bucurie plenara mai sus de picior, eventual cu completarea actului respectiv la o finalizare fericita, ar trebui, ca sa-i dau dreptate lui Gigi Becali, sa castigam competitia! Si ce daca ne-am calificat? Nu ma incalzeste cu nimic. Daca luam titlul, promit sa ma fac vanzator de Evenimentul zilei in piata din Faurei!

Ati dori sa vedeti pe cineva din fotbalul romanesc pe scaunul electric?
Sistemul nostru energetic nu este inca bine pus la punct, ca sa prajim oamenii de fotbal. Sunt insa destui scuipati in fotbalul nostru care trebuie sa dispara intr-un fel.

Raul fotbalului romanesc se afla in sertarul lui Mircea Sandu. Si binele e tot acolo. E limpede, fotbalul romanesc se misca dupa cum vrea Mircea Sandu.

Regretati ca n-ati ajuns fotbalist?
Daca gandesc cu mintea de la 16 ani, imi pare rau. Am jucat doi-trei ani pe la juniorii Timisoarei. Acum nu-mi mai pare rau. Am masini mai misto decat jucatorii.

Am case mai frumoase si gagici mai tari ca fotbalistii. Am si prieteni mai buni. Citesc, scriu, gandesc si inteleg. Spre disperarea multor generatii de vedete din fotbal, notorietatea mea tine mai mult in bine.
from evz

Niciun comentariu: