marți, septembrie 11, 2007

Romanii au ridicat monumentul cepei



photo from tase

In comuna salajeana Pericei va fi dezvelit, sambata, un monument unic in tara: un bulb de ceapa inalt de 6,3 metri.

„Ideea mi-a venit in urma cu 17 ani, cand mi-am deschis o firma prin care exportam ceapa in Austria si Germania. Sigla firmei reprezinta o ceapa ale carei foi inconjoara globul pamantesc”, explica Alexandru Tatar.

La ineditul monument au lucrat trei dintre absolventii Sectiei de sculptura de la Facultatea de Arte Vizuale din Oradea, sub supravegherea decanului Cornel Durgheu. Ieri a fost dat ultimul strat de lac pe suprafata monumentului.

Bulbul de ceapa aurie-aramie are o inaltime de 4,5 metri si este realizat din metal, poliester, rasini sintetice si oxizi. Acoperit cu tabla de cupru batuta, simbolul comunei Pericei este asezat pe un soclu din beton, placat cu travertin. Omul de afaceri Alexandru Tatar a declarat: “Odata am urat ceapa dar acum recunosc ca am facut o avere doar cu ajutorul ei.”
from publicatia britanica www.metro.co.uk

Niciun comentariu: