luni, mai 26, 2008

Viitorul publicitatii online surade websiteurilor mici?

ImageViitorul publicitatii online surade websiteurilor mici? Potrivit unui studiu efectuat de PubMatic, o agentie de monitorizare si consultanta in domeniul publicitatii online din USA, piata de profil a inceput sa scada destul de mult. Daca in cazul siteurilor cu peste 100 de milioane de vizualizari lunar piata a scazut cu aproape 50% (47% mai exact), siteurile medii au raportat o stagnare a profitului sau o scadere de 2-3%, nesemnificativa. Doar websiteurile mici, sub un milion de afisari au raportat o crestere cu aproape 10% a profiturilor. Din asta s-ar putea deduce ca piata publicitatii este atrasa mai mult de siteurile mici si axate pe un anumit subiect bine definit.

Tot de la PubMatic aflam ca siteurile de dating si portalurile de socializare au avut o scadere a ECPM de 47%, imensa pentru piata americana. O asemenea scadere poate fi si rezultatul scandalurilor care au avut loc in ultimele luni, culminand cu sinuciderea adolescentei de pe Myspace. Pe locul secund in topul scaderilor se afla portalurile de divertisment, cu o diferenta de 17% intre nivelul ECPM din aprilie si mai. La polul opus se afla websiturile de sport si IT cu 4% respectiv 1.2% conform aceleasi surse.

In Romania, piata publicitatii online este inca mica. Chiar daca dezvoltarea ei a depasit media mondiala, suntem inca pe ultimele locuri din Europa in privinta sumelor cheltuite. Poate este efectul numarului mare de televiziuni din Romania, unul dintre cele mai mari din zona. Marii cumparatori de publicitate se axeaza mai mult pe publicitatea la televiziune, neglijand-o pe cea online. In viitorul apropiat, publicitatea TV va ramane lider incontestabil, dar anumite sectoare de economie se vor axa foarte mult si pe publicitatea online. In SUA lansarea Volvo S40 a fost exclusiv online.

In acest moment 4 milioane de romani au acces la internet. Cu vanzari de computere din ce in ce mai mari in fiecare an si cu o estimare ca aproape 75% din cumparatori folosesc internetul, piata de publicitate online din Romania nu va mai putea fi neglijata prea mult timp, asteptandu-ne la cresteri masive in viitorul nu foarte indepartat. Chiar daca in procente avem o utilizare a internetului mai mica decat in alte tari, totusi Romania este a saptea tara din UE ca populatie si in cifra absoluta numarul utilizatorilor de internet este mai mare decat in Belgia de exemplu. Totusi, in Romania se constata o vizare a websiteurilor mari cu trafic foarte mare, un trend opus celui din USA care incepe sa se bazeze pe siteurile focusate pe un anumit subiect.

sursa eopinii.ro

Niciun comentariu: