marți, decembrie 11, 2007

Renault bagă bani în Lada


Şeful grupului francez, Carlos Ghosn, vrea să extindă exporturile de maşini ruseşti şi pe alte pieţe.

Compania franceză Renault a achiziţionat 25% din acţiunile OAO Avtovaz, producătorul maşinii ruseşti Lada. Valoarea pachetului se ridică la 1,36 miliarde de dolari. Renault îşi adjudecă practic o cotă din piaţa auto din Rusia, al cărei ritm de creştere pe 2008 este estimat la 20%.


photo from lada-auto


Al doilea mare producător de maşini din Franţa, Renault, a reuşit să facă ruşilor o ofertă mai bună decât General Motors Corporation, Wolkswagen AG, Fiat şi Magna International Inc. şi devine astfel acţionarul AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia.

După cotaţia acţiunilor de vineri, valoarea de piaţă a companiei ruseşti a fost estimată de Bloomberg la 5,44 miliarde de dolari. Rezultatul licitaţiei a surprins industria auto, deoarece analiştii se aşteptau să câştige italienii de la Fiat sau canadienii de la Magna.

Directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, şi Serghei Chemezov, şeful noii companii naţionale Russian Technologies, care include şi AvtoVaz, au semnat sâmbătă un memorandum, la Togliatti, în vestul Rusiei. Partenerii ruşi şi francezi s-au angajat să revitalizeze brandul Lada şi să facă schimb de expertiză tehnologică.

Investiţii de 900 milioane de euro

"Piaţa rusească va continua să cunoască un boom încă mulţi ani de acum încolo. Uzina AvtoVaz are o mare capacitate, care se poate reflecta pe piaţă repede şi la costuri eficiente. Se estimează că piaţa auto din Rusia va atinge o creştere cu 20% anul acesta şi se va extinde într-un ritm similar şi în 2008", a spus Ghosn, la teleconferinţa de presă.

Şeful Renault a adăugat că Lada va deveni o prioritate, scopul fiind aducerea brandului pe pieţele internaţionale. Compania plănuieşte însă să producă în Rusia şi modele Renault şi Nissan, atât pentru vânzările pe piaţa internă, cât şi pentru export.

Directorul financiar al Renault, Thierry Moulonguet, a adăugat şi el că primul său obiectiv este consolidarea exporturilor de Lada către fostele republici sovietice, înainte de a se extinde pe alte pieţe mai îndepărtate. Iar dacă în prezent capacitatea uzinei principale, de la Togliatti, este de 900.000 de maşini pe an, cei doi parteneri vor acum să modernizeze fabrica, prin investiţii de 900 milioane de euro, şi să producă anual 1,5 milioane de maşini.

Grupul rusesc, AvtoVaz, creat în colaborare cu Fiat în anii ’60, a fost privatizat în 1993. Acum are 105.000 de angajaţi şi produce maşini Niva şi Viva, printr-un joint-venture cu General Motors. Anul trecut, a avut un profit net de 70 milioane de euro.
from adevarul

Niciun comentariu: