luni, decembrie 10, 2007

Un aradean a castigat in instanta returnarea taxei de prima inmatriculare

Un barbat din Arad si-a recuperat in instanta taxa de prima inmatriculare pe care a achitat-o in momentul in care a si-a cumparat un autoturism din Austria si pe care a vrut sa-l inmatriculeze in tara, informeaza agentia NewsIn.

Ilie Iluna a achizitionat in luna iulie, cu 9.700 euro, un autoturism fabricat in anul 2002, si a trebuit sa achite o taxa de prima inmatriculare de 6.280 lei. „Am platit taxa pentru a putea inmatricula masina, dar, am decis sa o contest, asa ca am actionat in instanta Administratia Finantelor Publice a municipiului Arad, fiind vorba de un proces civil. Dupa ce am platit taxa, m-am intalnit cu un prieten, care este un avocat si am zis sa facem ceva, pentru ca e ilegal ce se intampla. Pentru mine, 6.280 lei nu-s chiar putini bani“, a declarat, luni, Ilie Iluna.

Aradeanul detine o firma, pe numele caruia a achizitionat masina si care are ca profil de activitate instalatii si cablaje electrice. Ilie Iluna a mai spus ca nu i s-a parut corect sa cumpere masina cu un pret si apoi „sa mai platesti inca jumatate taxe de prima inmatriculare“.

Avocatul care l-a reprezentat in instanta pe Ilie Iluna a declarat, luni, ca judecatorul a decis sa-i fie restituta aradeanului suma de 6.287 lei reprezentand taxa speciala pentru autoturism achitata, precum si sa fie platit rata dobanzii legale de la data platii pana la restituirea efectiva.

„Cu siguranta decizia Tribunalului Arad va fi atacata de Administratia Finantelor Publice a municipiului Arad. Eu sper insa ca vom avea castig de cauza si la Curtea de Apel din Timisoara“, a declarat avocatul Cosmin Costas.

Conducerea Administratiei Finantelor Publice a municipiului Arad a anuntat ca va ataca cu recurs la Curtea de Apel Timisoara sentinta prin care aradeanul Ilie Iluna a castigat in instanta dreptul de a-si recupera taxa de prima inmatriculare.

Iluna a mai spus ca recomanda tuturor celor care au platit taxa de prima inmatriculare sa actioneze Statul in judecata pentru recuperarea ei.
from cotidianul

Niciun comentariu: