marți, decembrie 18, 2007

Violonistul Şerban Lupu şi-a fracturat umărul


Săptămâna trecută, marele violonist Şerban Lupu a venit să concerteze la Bucureşti. Din păcate, sâmbătă seară, programul anunţat la Ateneu a fost schimbat. Solistul s-a împiedicat de un cablu părăsit pe trotuar, după bunul obicei al instituţiilor bucureştene. Rezultatul: multiplă fractură de umăr.

Contactat de noi telefonic, maestrul Şerban Lupu ne-a declarat: „Am căzut împiedicându-mă de un cablu lăsat de cei care au făcut emisiunea de vineri, «10 pentru România». Am aflat, după aceea, că s-a împiedicat multă lume de el. Ca să-mi salvez vioara, am căzut pe umăr şi mi l-am fracturat în patru locuri. Sunt imobilizat timp de două luni. Pierd nu ştiu câte concerte în America".


Nefericitul accident provocat de delăsarea dâm­bo­viţeană poate afecta viitoarea biografie artistică a lui Şerban Lupu, vindecarea presupunând un tratament îndelungat.

„În ce fel de gaură trăim?"

„Va urma după aceea o terapie. Nici măcar nu ştiu dacă voi mai fi la fel. Mă gândesc că cineva ar trebui să suporte repercusiuni. Nu e vorba numai despre mine, care vin din America, care dau concerte. Este vorba despre această lipsă de respect faţă de cetăţenii Bucureştiului, ai României. Nimănui nu-i pasă de ei. Se fac concursuri în care se dau premii inventate, fără substanţă, iar oamenii cad pe stradă, pe cablurile lăsate nesemnalizate, la voia întâmplării.

Asta este condiţia cetăţenilor în România de astăzi. Intenţionez să dau curs indignării mele. Nu uitaţi că urmează două sau trei luni în care, neputând să cânt, voi avea mari pagube. Şi nici măcar nu ştiu dacă, după aceea, aşa cum mi-a spus şi ortopedul de la Spitalul Floreasca, lucrurile vor fi la fel ca înainte. S-ar putea ca această fractură să-mi afecteze întreaga viaţă. Sunt nu numai supărat, dar, mai ales, revoltat.

Repet, nu e vorba numai despre mine. După mine a mai căzut o doamnă, Horia Patapievici mi-a dat telefon că s-a împiedicat şi el. În ce fel de gaură trăim? Cine merită premiile astea când cetăţenii sunt batjocoriţi astfel?", ne-a declarat Şerban Lupu.


Mai multe detalii despre personalitatea marelui violonist şi un scurt interviu acordat criticului muzical Oltea Şerban-Pârâu, în "Adevărul literar şi artistic de mâine."

A cântat pe marile scene de concert ale lumii

Şerban Lupu este unul dintre reputaţii violonişti ai lumii. Absolvent al Conservatorului din Bucureşti, şi-a continuat studiile la Londra, perfecţionându-se apoi cu monştrii sacri ai acestui instrument: Yehudi Menuhin, Henryk Sering, Nathan Milstein. Stabilit în Statele Unite, distins cu nenumărate premii internaţionale, cu o bogată discografie, cuprinzând creaţii de Ysaÿe, Bartók, Enescu, Wieniawski, Ernst, Stravinsky, Bloch, Ginastera, a concertat în Europa şi America.

Proiectele artistului pentru prima jumătate a anului 2008 cuprind într-o măsură semnificativă creaţia enesciană: "În luna februarie, voi face în SUA, pentru compania Albany Records, un CD Enescu cu Impresiile din copilărie în versiunea pentru vioară şi orchestră şi care va mai include Simfonia de cameră şi Cvartetul nr. 2 cu pian. În luna mai, voi fi solist al Filarmonicii din Shanghai cu Capriciul Român de Enescu, iar în iunie voi cânta în premieră românească Impresiile, cu Orchestra de Cameră Radio dirijată de Vlad Conta".
from adevarul

Niciun comentariu: