miercuri, iulie 23, 2008

Masterat la coada vacii

Şcoală
Şcoală "Europeană". Bătaie de joc şi umilinţă la Institutul European de Management Agricol "Borris" din Danemarca
Sursa: Morten Halskov
ŢEAPĂ DANEZĂ • Veterinari şi ingineri romăni, păcăliţi cu o falsă specializare
Mai mulţi tineri români absolvenţi de medicină veterinară şi de agronomie trăiesc de şapte luni un adevărat coşmar în Danemarca. Cînd au plecat erau convinşi că-i aşteaptă doi ani de specializare, în cele mai bune condiţii. De atunci trăiesc în mizerie şi îndură umilinţa din partea colegiului danez.
CLUJUL RECUNOAŞTE. "Noi am refuzat să semnăm un contract cu această şcoală pentru că am fost acolo şi am văzut care sînt condiţiile. Nemulţumirea mea a fost legată în primul rînd de faptul că nu asigurau un program de Master sau măcar de postuniversitar, iar lor, fiind absolvenţi, nu le foloseşte la nimic dipoloma pe care le-o dau ei. Într-adevăr, ei derulează programe specifice pentru absolvenţii de liceu. I-am explicat şi doamnei de la Iaşi această situaţie, dar ea, doamna, îl susţinea cu vehemenţă. I-am spus că sînt anumite goluri în informaţie şi cîteva nereguli, dar n-a interesat-o. Nu era de acord cu părerile mele. Acum îmi şi pare rău că m-am dus acolo", declară Laura Paulette, de la Universitatea din Cluj-Napoca. Aceasta spune că Horia Hamzea, unul dintre cei patru absolvenţi păcăliţi, s-a dus în Danemarca pe filiala Iaşi, iar interviul l-a dat în faţa unui reprezentant al colegiului danez, prin intermediul instituţiei de învăţămînt de la Iaşi, numai spaţiul fizic al desfăşurării interviului fiindu-le pus la dispoziţie de Universiatatea din Cluj.
Continuarea in Jurnalul national

Niciun comentariu: