marți, martie 18, 2008

SINTEZA ZILEI - MĂRTURIA MARIEI BĂSESCU: LA NOI ÎN FAMILIE, FEMEIA TREBUIE SĂ STEA LA BUCĂTĂRIE

Sinteza Zilei - Mărturia Mariei Băsescu: La noi în familie, femeia trebuie să stea la bucătărie„În calitatea mea de cap al acestei familii cu 3 femei, am obligaţia să le apăr şi să le respect”. Afirmaţia îi aparţine preşedintelui Traian Băsescu şi a fost făcută vineri, ca urmare a comentariilor apărute în presă la adresa fiicei sale Elena. Soţia sa nuanţează însă, într-un interviu publicat în Libertatea, spusele soţului său. Invitat în cadrul emisiunii Sinteza Zilei, analistul politic Valentin Stan a prezentat un interviu acordat în 1995 de soţia şefului statului, Maria Băsescu, jurnalistei Irina Corduneanu şi publicat în 2006 de ziarul Libertatea. Iată un fragment:

"De 15 ani sunt casnica. Nu am fost asa dintotdeauna. Cand m-a cunoscut sotul meu lucram in turism, pe Litoral. Si imi placea foarte mult, pentru ca totdeauna mi-a placut societatea, oamenii. Sa fie multi oameni in jurul meu. Mai tarziu am ajuns inchisa intre patru pereti. Am stat foarte mult singura. E adevarat, la inceput am incercat sa dau fetita la cresa, dar nu se adapta. Era mereu bolnava si nu manca. Asa ca am ramas acasa. Singura. Sotul meu pleca mereu pe mare. Imi amintesc cum, chiar la inceputul casniciei noastre, a fost nevoit sa plece pentru trei luni pe mare. Si eu plangeam, iar o vecina mi-a spus: "Taci tu, al meu e plecat de sase luni si nu stiu cand se intoarce." Asta a fost. Ma sunau si-mi spuneau: "Sotul dv. a trebuit sa plece. Dar fiti linistita, nu pentru mult timp, pentru doua saptamani." Parca asta era putin. Doua saptamani si cu doua saptamani, se aduna.(...)"

"Trebuie sa fiu toleranta. Sa-mi vad de ale mele si mai ales sa nu-l cicalesc, sa nu-l sacai. La noi in familie exista mentalitatea ca femeia trebuie sa stea la bucatarie. Sa va povestesc ceva. Cand era mai mica, fata mea cea mare a venit acasa foarte uimita si mi-a spus: "Mama, unchiul Vasile spala vasele." Se mira pentru ca pe sotul meu nu-l vazuse niciodata facand treaba. Cea mica, ea tinea mereu cu taica-su, a sarit ca arsa: "Cum, nu-ti aduci aminte, anul trecut, cand tata a venit acasa cu o plasa de paine?"

Interviul integral publicat de Libertatea, în august 2006

Antena3.ro

Niciun comentariu: