marți, martie 25, 2008

STOP ŢEPELOR HIPERMARKETURILOR! CARREFOUR A FOST CONDAMNAT ÎN FRANŢA

Stop ţepelor hipermarketurilor! Carrefour a fost condamnat în Franţa Grupul Carrefour a fost condamnat de justiţia franceză la plata unor despăgubiri de un milion de euro către federaţia Naţională a Producătorilor. Motivul - le-ar fi impus producătorilor contracte, din cauza cărora aceştia ar fi pierdut aproximativ trei milioane de euro. Decizia este importantă, mai ales în contextul în care situaţia din Franţa seamănă foarte bine cu cea din România. Ceea ce îi poate ajuta pe români să obţină într-un interval mult mai scurt desfiinţarea acelor practici care au dus la majorarea artificială a preţurilor.

Primii care şi-au făcut dreptate în Franţa au fost producătorii de fructe şi de legume care îşi distribuiau produsele în magazinele Carrefour. Ei au dat hipermarketul în judecată pentru contractul care le-a fost impus, în perioada 2000-2001.

Şi la noi, producătorii de alimente acuză grupul că a ajuns să le impună nişte contracte de pe urma cărora numai Carrefour are de câştigat. Producătorii spun că li se impun atât de multe taxe încât tot ei sunt cei care ajung să plătească, într-un mod indirect, de la promoţii, campanii publicitare şi până la extinderea lanţurilor de magazine.

În Franţa însă, toate aceste probleme sunt dezbătute în instanţă. Iar pentru acuzaţiile care îi sunt aduse, Carrefour ar putea să plătească în total peste 17 milioane de euro. Cele mai multe plângeri din partea producătorilor se referă la perioada 2003-2005.

Angelique Delahaye, preşedintele Federaţiei Producătorilor de Legume din Franţa, a declarat că grupul „Carrefour a impus contracte furnizorilor de legume prin care reclamă de la aceştia un procent din vânzările pe care Carrefour le intermediază. Această practică nu este legală şi tribunalul din Caen ne-a dat dreptate. Pentru noi e o luptă care durează de opt ani, deja”.

Carrefour este cel mai mare comerciant european. România a fost unul dintre cele mai puternice motoare de profit ale grupului. Vânzările lor pe piaţa românească au crescut cu peste 50% în condiţiile în care, la nivel mondial, creşterea este doar de aproximativ 6%.

Anticipând poate problemele din Franţa, hipermarketul franţuzesc a fost primul care i-a chemat la negocieri pe producătorii români.

Antena 3

Niciun comentariu: