luni, iunie 23, 2008

DANA DEAC: VOI FACE CE NU FACE MINISTERUL SĂNĂTĂŢII – VOI OFERI INFORMAŢII DESPRE CANCER

Dana Deac: Voi face ce nu face Ministerul Sănătăţii – voi oferi informaţii despre cancerDana Deac, cunoscută şi respectată jurnalistă, a suferit o mare lovitură în plan personal atunci când a fost diagnosticată ca având cancer la sân. Iniţial, ea a făcut o mamografie şi i s-a spus că este sănătoasă, după care pe aceeaşi mamografie i s-a arătat cancerul. „Este o experienţă foarte traumatizantă. De aceea trebuie să ne facem timp pentru noi, să ne răpim cinci minute din timp şi să mergem să facem o investigaţie, pe care să o verificăm apoi în alt loc. După 40 de ani e obligatoriu să îţi faci mamografie”, spune Dana Deac.

Ea a mai declarat că este nevoie ca oamenii să fie informaţi. De aceea, din toamnă, va lansa „o campanie foarte înţeleaptă, pentru a salva şi alte vieţi. Mă voi implica foarte puternic şi sper ca şi colegii din TVR să mă înţeleagă”. „Dacă fondurile ne vor ajuta, aş vrea să fac ce nu face Ministerul Sănătăţii: să oferim informaţii. Dacă aş fi avut informaţii înainte să fac mamografia, nici malpraxis nu s-ar fi întâmplat. Dacă aş fi ştiut că trebuie să merg cu investigaţiile la încă un medic, m-ar fi salvat. Alţi ochi poate ar fi văzut acel fluture care nu ar fi produs aşa o dramă în viaţa mea. E un lucru care mă va determina să ajut”, a declarat directorul TVR 1, în cadrul emisiunii News First cu Alessandra Stoicescu, de la News FM.

Dana Deac a mai spus că este foarte important ca în aceste momente de cădere să ai şi sprijinul unor prieteni. „Am avut o prietenă care m-a susţinut şi îmi spunea tot timpul ce mi se va întâmpla. Între timp, acum o săptămână s-au descoperit metastaze osoase la ea şi acum eu am devenit reper pentru ea. Încerc şi eu să fac ce a făcut ea pentru mine, să o sprijin. Pentru că oricât de puternic ai fi, ai momente de cădere şi trebuie să fie cineva lângă tine”, a spus Dana Deac la News FM.

Fundaţia Renaşterea a deschis şi un cont la UniCredit Ţiriac, Charles de Gaulle, în care se pot face donaţii pentru lupta împotriva cancerului. Contul este: RO60BACX0000000031173000.

Antena3.ro

Niciun comentariu: