joi, iulie 17, 2008

ANGAJAŢII BĂNCILOR SE DISTREAZĂ. BANCURI PE SEAMA NOILOR REGULI DE CREDITARE ALE BNR

Angajaţii băncilor se distrează. Bancuri pe seama noilor reguli de creditare ale BNR De râsul lumii. Aşa au ajuns regulile pe care BNR vrea să le impună pe piaţa creditelor. O dovedesc bancurile care circulă printre angajaţii marilor bănci. Noile directive au produs întâi isterie în rândul analiştilor şi al bancherilor, care au declarat că măsurile birocratice pe care Banca Naţională le doreşte pot bloca întregul sistem de credite. Stresul şi şocul anunţului au trecut, iar dovada relaxării din sistem o reprezintă glumele care au şi apărut.

Iată un exemplu despre turnura pe care gestul BNR a cunoscut-o:

“Azi dimineaţă am făcut primul stres test. Am ridicat scrumiera la un client şi m-am făcut că-l pocnesc cu ea în cap. Mamăăăă, ce-a urlat tâmpitul... Normal că nu mai pupă el credit de la mine. Nu rezistă deloc la stres. La al doilea test, i-am luat altui client nevasta şi am ameninţat-o c-o răpesc şi că n-o mai vede niciodată. Aia, când a auzit, îmi făcea cu ochiul, ca toanta. I-am spus că-i un simplu test şi că tocmai l-a picat. Asta că poate mă răzgândesc şi ca să-mi notez telefonul ei, în caz că...

Trebuie să-l dau afară pe băiatul de la Risc. N-a inclus în calculele lui cel mai al naibii risc şi cel mai des întâlnit la mine-n bancă. Riscul să n-am pur şi simplu chef să dau credite! Nu te joci cu administrarea riscurilor, totuşi.

Control de la Protecţia Consumatorului, pe nişte tâmpenii mărunte. O mână de netrebnici s-au plâns că s-au trezit cu dobânzi de 120 la sută la credite, fără să fie notificaţi dinainte. Ba, fir-ar să fie de sărăntoci, ei n-au aflat că BNR mă obligă să verific care le e comportamentul la asemenea măsuri? Păi şi cum să verific, din pix??? Normal că am mărit dobânzile! Să se bucure că nu am testat ce se întâmplă dacă le ia foc casa...”

Antena3.ro

Niciun comentariu: