Scandalul iscat de retrocedarea Parcului Bordei revine în prim plan. Jurnalul Naţional dezvăluie în ediţia de vineri că proprietarul parcului, celebrul Costică Constanda (foto), a devenit milionar "prin suveica retrocedărilor pe banii statului." Astfel, Constanda a reuşit să intre în posesia unui teren pe care se află chiar curtea ambasadei SUA, după ce a cumpărat un titlu de proprietate care îl deţinea în baza unei moşteniri din anul 1893! Conform actelor, actualul proprietar al Parcului Bordei, a deţinut la un moment dat chiar reşedinţa ambasadei SUA!
Constanda a vândut apoi acest teren, în 1999, Regiei Autonome "Locato" pentru suma de 5.532.358 de dolari SUA. Preţul este unul uriaş pentru acea vreme. O altă parte a terenului a fost cumpărată de Costanda de la familia Todan, aceeaşi familie cere îi vindea "mătuşii Tamara" a lui Adrian Năstase un imobil cu 26 de camere. Jurnalul Naţional prezintă documente din care rezultă că o serie de persoane au intrat în posesia mai multor terenuri extrem de valoroase în anii '90, perioadă în care legile restituirii nu erau în vigoare.
Într-o intervenţie telefonică la emisiunea La Ordinea Zilei, Costică Constanda s-a declarat uimit de suspiciunile care planează asupra sa. Potrivit constroversatului om de afaceri, terenul pe care se afla reşedinţa ambasadei SUA a ajuns în posesia lui cu 3 ani înainte de a se hotărî să o vândă statului. Şi, de fapt, adevărata intenţie a lui Constanda nu a fost de a înstrăina această proprietate, „pentru că ştiam ce scandaluri o să iasă dacă iau banii statului”. Statul român a fost cel care i-a „impus” să facă această mişcare, susţine Constanda. „Mi s-a impus să vând această proprietate. Statul român mi-a spus că are acolo un chiriaş de calitate”.
CONSTANDA: STATUL MI-A IMPUS SĂ-I VÂND TERENUL -
O altă descoperire a celor de la Jurnalul Naţional indică faptul că înainte de 1989 Constanda ar fi fost şoferul lui Tudor Postelnicu, ultimul ministru de interne din regimul Ceauşescu.
Replica lui Constanda a fost însă următoarea: „Sunt nişte nesimţiţi cei care susţin acest lucru!”. El a declarat că înainte de 1989 lucra la Cooperativa Constructorul. „Mă jucam, nu lucram la Postelnicu”, a adăugat el, precizând că a dobândit carnet de conducere mult mai târziu. „Eu nu aveam carnet, deci nu puteam să fiu şofer la Postelnicu atunci”.
Citiţi articolul complet în Jurnalul Naţional
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu