sâmbătă, februarie 09, 2008

COSTICĂ CONSTANDA A VÂNDUT TERENUL PE CARE SE AFLĂ AMBASADA SUA

Scandalul iscat de retrocedarea Parcului Bordei revine în prim plan. Jurnalul Naţional dezvăluie în ediţia de vineri că proprietarul parcului, celebrul Costică Constanda (foto), a devenit milionar "prin suveica retrocedărilor pe banii statului." Astfel, Constanda a reuşit să intre în posesia unui teren pe care se află chiar curtea ambasadei SUA, după ce a cumpărat un titlu de proprietate care îl deţinea în baza unei moşteniri din anul 1893! Conform actelor, actualul proprietar al Parcului Bordei, a deţinut la un moment dat chiar reşedinţa ambasadei SUA!

Constanda a vândut apoi acest teren, în 1999, Regiei Autonome "Locato" pentru suma de 5.532.358 de dolari SUA. Preţul este unul uriaş pentru acea vreme. O altă parte a terenului a fost cumpărată de Costanda de la familia Todan, aceeaşi familie cere îi vindea "mătuşii Tamara" a lui Adrian Năstase un imobil cu 26 de camere. Jurnalul Naţional prezintă documente din care rezultă că o serie de persoane au intrat în posesia mai multor terenuri extrem de valoroase în anii '90, perioadă în care legile restituirii nu erau în vigoare.

Într-o intervenţie telefonică la emisiunea La Ordinea Zilei, Costică Constanda s-a declarat uimit de suspiciunile care planează asupra sa. Potrivit constroversatului om de afaceri, terenul pe care se afla reşedinţa ambasadei SUA a ajuns în posesia lui cu 3 ani înainte de a se hotărî să o vândă statului. Şi, de fapt, adevărata intenţie a lui Constanda nu a fost de a înstrăina această proprietate, „pentru că ştiam ce scandaluri o să iasă dacă iau banii statului”. Statul român a fost cel care i-a „impus” să facă această mişcare, susţine Constanda. „Mi s-a impus să vând această proprietate. Statul român mi-a spus că are acolo un chiriaş de calitate”.

CONSTANDA: STATUL MI-A IMPUS SĂ-I VÂND TERENUL -

O altă descoperire a celor de la Jurnalul Naţional indică faptul că înainte de 1989 Constanda ar fi fost şoferul lui Tudor Postelnicu, ultimul ministru de interne din regimul Ceauşescu.
Replica lui Constanda a fost însă următoarea: „Sunt nişte nesimţiţi cei care susţin acest lucru!”. El a declarat că înainte de 1989 lucra la Cooperativa Constructorul. „Mă jucam, nu lucram la Postelnicu”, a adăugat el, precizând că a dobândit carnet de conducere mult mai târziu. „Eu nu aveam carnet, deci nu puteam să fiu şofer la Postelnicu atunci”.

Citiţi articolul complet în Jurnalul Naţional

Niciun comentariu: