miercuri, aprilie 30, 2008

Prea săraci românii ca să conducă maşini de clasă mini


În ciuda traficului tot mai aglomerat din oraşe, românii ignoră avantajele oferite de autoturismele cu dimensiuni reduse, aşa-numitele citycar-uri, preferând să investească în sedan-uri şi SUV-uri.

În primele trei luni ale acestui an, piaţa autohtonă de autoturisme a înregistrat o creştere de 12,4%, atingând 67.423 de unităţi. Procentul este relativ mic, prin comparaţie cu anul trecut, când avansul pieţei a fost de peste 23%. Ca în fiecare an, partea leului a revenit şi în 2007 claselor B şi C, cu 13.515, respectiv 21.236 de unităţi comercializate. De altfel, vehiculele din clasa C au înregistrat cea mai puternică apreciere a cotei de piaţă, avansând de la 39,2% din totalul importurilor, în trimestrul I din 2007, la 46,1% în 2008.

O creştere importantă a avut în această primă parte a anului şi segmentul Sport Utility Vehicle (SUV), care a depăşit 10% din piaţa autoturismelor importate. „România este încă o piaţă a maşinilor de clasă C, vehicule care prin caracteristicile lor pot răspunde celor mai diverse necesităţi de transport. De asemenea, spre deosebire de alte ţări din UE, unde maşina de clasă A este de foarte multe ori cea de-a doua maşină a familiei, în România, numărul acestor clienţi este încă foarte mic“, ne-a declarat Valeriu Ţoneş, şeful departamentului de comunicare al AutoItalia Group.

În ciuda faptului că majoritatea importatorilor susţin că taxa de poluare nu va avea un efect puternic asupra tendinţelor din piaţă, o privire asupra modificărilor de structură a vânzărilor din Franţa, ţară care a adoptat un sistem de taxare bazat pe emisiile de CO2, arată că maşinile din segmentul A, precum Peugeot 107 sau Fiat 500, au înregistrat o creştere de 10,9%, în timp ce maşinile de dimensiuni mari, ca Volkswagen Passat sau Citroën C5, au scăzut cu aproximativ 10%. Pe lângă efectele previzibile ale taxei de poluare, piaţa noastră va fi influenţată tot mai puternic şi de creşterea valorilor de trafic din marile aglomerări urbane, unde maşinile de dimensiuni reduse pot circula mult mai uşor. În România, deocamdată, clienţii nu par a ţine cont prea mult de avantajele oferite în circulaţia din oraş de un vehicul de mici dimensiuni. În ciuda unei creşteri a vânzărilor de la 1.546 de unităţi, în trimestrul I 2007, la 1.609, în primele trei luni ale acestui an, cota de piaţă a segmentului A a înregistrat un recul de 0,6%, ajungând la doar 3,5% din piaţa autoturismelor de import. Şi asta, în timp ce vânzările totale au crescut. „Maşinile de clasă A sunt ideale pentru traficul urban, sunt accesibile şi uşor de întreţinut, consumă mai puţin şi sunt foarte uşor de manevrat în trafic. Dezavantajele se rezumă, în principal, la dimensiunile reduse ale portbagajului şi ale spaţiului interior, aspecte resimţite în special de cei cu familii numeroase“, consideră Iulia Păun, specialist în relaţii publice al importatorului Fiat, Alfa Romeo şi Lancia.

Continuarea in capital.ro

Niciun comentariu: