sâmbătă, martie 01, 2008

"Opriţi-vă!"

Privirea lui Nicolae Dumitrescu, suporterul giuleştean mai bătrîn decît Rapidul, spune totul: "Nu-mi vine să cred că am trăit 104 ani să văd brambureala asta!"

Gazeta a mai scris şi în urmă cu doi ani despre Nicolae Dumitrescu, cel mai bătrîn suporter rapidist. E mai bătrîn ca Rapidul! Astăzi împlineşte 104 ani, dar nu-i dai mai mult de 70. Încă joacă tenis de masă. Colegii îi spun "Papa". A fost colonel de artilerie în Armata Regală. A ţinut cu Rapid de la început, din 1923. E la curent cu frămîntările giuleştenilor. Care vin parcă dintr-o altă lume, pe care n-o mai înţelege.

- Domnule Dumitrescu, Rapidul suferă.
- Noi, suporterii, suferim mai mult. Nu-mi vine să cred că s-a ajuns aici! Am mai trăit noi decepţii cu Rapid, dar parcă nici cînd jucau în B nu era aşa brambureală la echipă.

- Aţi văzut meciul cu Urziceniul, din Cupă?
- Nu pe tot, că n-am mai rezistat. Ce-o fi cu băieţii ăştia? Nu mai au suflet pentru Rapid? Nu le dă Copos destui bani? Aud că au de toate. I-au înnebunit banii. Au mulţi, dar parcă nu mai au inimă. Cînd jucau pe o friptură şi o bere, dădeau mai mult pe teren.

- Ce ziceţi de episodul cu banderola?
- Eu am fost militar. Era o onoare să conduci oamenii. Fotbalul e un joc, dar cred că te simţi la fel cînd reprezinţi echipa. Cum să arunci aşa banderola de căpitan, ca pe nimic? Comunismul ne-a nenorocit. Dar democraţia ne-a distrus complet. Opriţi-vă! Nu vă mai bateţi între voi! Vărsaţi-vă nervii pe teren, puneţi osul la bătaie!

- Vedeţi vreo rezolvare?
- Suporterii să-l lase în pace pe Rednic. Mie îmi place. Şi jucătorii să-l asculte. Am auzit că-l acuză că bagă străinii să-şi ia comisioane. Eu nu cred că antrenorul vrea răul echipei. Fotbaliştii să-şi vadă de treaba lor, să joace! Pe vremuri, nu aveai voi să vorbeşti aşa mult. Împlinesc 104 ani şi n-am mai văzut niciodată aşa balamuc cum e acum la Rapid!

Atacat în stradă
"Ceea ce se petrece acum la Rapid seamănă cu ce se întîmplă în România, în general. Nu mai există respect", spune "Papa" Dumitrescu, cel care a fost ultima dată pe arena din Giuleşti în urmă cu doi ani, la succesul Rapidului împotriva nemţilor de la Herta Berlin (2-0), în Cupa UEFA, imbracat pe sub palton cu tricoul alb-visiniu daruit de Badoi prin intermediul GSP (foto). Bătrînul a povestit cum, "în ultimul timp am fost atacat de cîteva ori şi pe stradă. Mi s-a luat portofelul, banii, am fost ameninţat. E un adevărat coşmar pentru un bătrîn să mai iasă din casă".
from gsp.ro

Niciun comentariu: