joi, ianuarie 17, 2008

Comisia Europeană a fost de acord cu noul nivel al taxei auto

Comisia Europeană a fost de acord cu noul nivel al taxei auto propus de România. Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, a declarat, conform Antenas 3, că oficialii de la Bruxelles au constatat că noul sistem de calculare a taxei este în acord cu legislaţia europeană. Odată adoptată legislaţia, în forma agreată de Comisia Europeană, sunt toate şansele ca procedura de infringment împotriva României să fie suspendată.

Care sunt modificările aduse taxei auto

„S-a hotărât ca săptămâna viitoare să se definitiveze ultimele detalii, astfel încât până pe 31 ianuarie să poată fi emisă ordonanţa de modificare a legislaţiei în domeniu", a declarat Ciocănea.

Potrivit noilor modificări, valoarea taxei auto va creşte chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi, urmând să scadă proporţional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeaşi cilindree şi încadrate în aceeaşi normă de poluare Euro.

Dacă taxa actuală pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4 şi cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de puţin peste 100 de euro, în noua formulă pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creşte până la mai mult de 400 de euro. În acelaşi timp, ea scade o dată cu vechimea maşinii, ajungând ca acelaşi automobil, dar vechi de doi ani, să fie taxat cu o sumă mai mică cu 15%.

În cazul unei maşini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de primă înmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmând să scadă progresiv în funcţie de vechimea maşinii. O maşină de acelaşi tip şi cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi înmatriculată pentru o sumă ce se apropie de 1.000 de euro.

Cele mai noi maşini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate contra unei sume de aproape 1.000 de euro. Cuantumul scade şi în acest caz în funcţie de vechimea maşinii.

Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabilă în cazul unei maşini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi veche de circa zece ani.
from adevarul

Niciun comentariu: