vineri, ianuarie 18, 2008

Maltratată de colegi, alungată de profesori


Eleva Andreea Constantinescu, de la Şcoala Generală „Duiliu Zamfirescu" din Focşani, este batjocorită şi bătută sub ochii dascălilor care, în loc s-o apere, îi spun să se mute la altă şcoală.

Învaţă bine, se comportă civilizat, dar este crescută de bunică, în timp ce mama şi-a refăcut viaţa în străinătate. Un zvon i-a făcut însă viaţa micuţei Andreea un coşmar. Copiii din şcoală aproape că au ajuns ca, în loc să o salute, să-i spună că mama ei este prostituată în Italia. În timp ce eleva de 11 ani a ajuns şi în spital, bătută crunt de colegi, directorul şcolii şi dirigintele ei nu iau în calcul decât măsura transferului.


„În octombrie a fost băgată în comă de şase colegi"


Andreea Constantinescu este elevă în clasa a V-a F şi se află de ani de zile în plasament la bunica dinspre mamă. Conducerea Inspectoratului Şcolar Vrancea a fost sesizată de bunica Andreei, Georgeta Avrămescu, deoarece nepoata sa este terorizată de colegii de clasă. „Nepoata mea, pe care o cresc din pensia de 86 de lei şi din ce mai trimite maică-sa, este bătută, scuipată şi jignită.

I se spune că are o mamă prostituată în Italia, iar profesorii şi conducerea şcolii nu fac nimic", povesteşte cu disperare bunica Andreei. Femeia susţine că, mai mult, dirigintele şi directorul i-au spus să o transfere pe nepoată la altă şcoală, ca să scape de calvar. „În octombrie 2007, a fost bătută de şase colegi până au băgat-o în comă.

Poliţia a cercetat agresiunea, dar eu am renunţat deoarece m-am gândit că bătăuşii sunt nişte copii", mai spune bătrâna, care explică cum fiica ei a plecat în Italia în urmă cu aproape 11 ani, s-a recăsătorit, are doi copii, şi că soţul ei nu o vrea pe Andreea. „Aşa că eu o cresc de la nouă luni şi nu vreau ca acest copil să ajungă bătaia de joc a străinilor", se plânge femeia.


„Băieţii mă trimit să fac centura"


Psihologul şcolii, Liliana Mihai, afirmă că Andreea nu este un copil-problemă. Pe de altă parte, atât directorul şcolii, Sorinela Bălan, cât şi dirigintele Andreei, Fănică Lazăr, susţin, la unison, că eleva are mari probleme de adaptabilitate. Cei doi afirmă că cea mai bună soluţie pentru rezolvarea acestui scandal ar fi transferarea fetiţei la altă şcoală. „Am propus să fie transferată.

Am auzit şi eu că ceilalţi copii o acuză că are mamă prostituată, dar nu ştiu cine a lansat zvonul", spune Lazăr. „Unele colege spun că au văzut-o pe mamă în pielea goală pe internet alături de trei bărbaţi. De unde scot prostiile astea, nu ştiu.

Ele nici nu o cunosc pe mama mea. Băieţii mă trimit să fac centura. Zic că sunt fiică de prostituată. M-au bătut şi mă scuipă, dar nu vreau să plec de la şcoala asta. Dar domnul diriginte şi profesorii spun că trebuie să plec. Numai domnişoara psiholog este alături de mine.

Şi bunica", se plânge copila de 11 ani. „Cu ce sunt eu de vină că mama este acolo, iar eu am rămas fără părinţi. Pe tata nu-l cunosc. S-au despărţit înainte să mă nasc eu. Vai de capul meu! Poate domnul inspector mă va salva", mai spune Andreea.


Indolenţa autorităţilor


Cazul Andreei este cunoscut şi de directorul Direcţiei pentru Protecţia Co­pilului Vrancea, Toader Gheţu, că­ruia bunica fetiţei i-a cerut aju­torul. „Din păcate, fetiţa se află în plasamentul bunicii, iar noi nu putem să ne implicăm în acest incident. Nu este de competenţa noastră, dar se poate merge pe diverse căi, inclusiv pe cale juridică. Chiar şi Inspectoratul Şcolar poate să se implice", a afirmat Gheţu. Şeful IŞJ Vrancea, Iordache Bostan, ne-a declarat că a declanşat o anchetă legată de acest caz şi că doreşte „din tot sufletul" să o poată ajuta pe Andreea.


„Dacă este nevoie, voi cere şi ajutorul ministerului (educaţiei-n.r.) ca să rezolv acest caz. Voi solicita şi demisia directoarei, precum şi a dirigintelui, dacă acestea se vor mai împotrivi fetiţei", susţine Bostan. Imediat de la declanşarea anchetei, directorul şcolii, Sorinela Bălan, a intrat în concediu, iar dirigintele Andreei, Fănică Lazăr, nu i-a permis accesul redactorului „Adevărul" în incinta Şcolii „Duiliu Zamfirescu".

» Nepoata mea, pe care o cresc din pensia de 86 de lei şi din ce mai trimite maică-sa, este bătută, scuipată şi jignită
Georgeta Avrămescu
bunica Andreei Constantinescu

from ADEVARUL

Niciun comentariu: