Cei care isi cauta numele pe Internet si il gasesc inecat in mizerie au acum la cine sa se duca sa li-l albeasca.
Aparatorii de reputatie sint urmatoarea generatie de PR-isti Foto: Reuters |
„Imaginea oricui poate fi tavalita in noroi pe Internet, indiferent de cit este de bun un om. Noi sintem urmatoarea generatie de PR-isti. De aici inainte, trebuie sa detii primele pagini Google care apar atunci cind cauti numele tau“, a declarat Jeff Henderson, de la „Done! SEO“ pentru „Newsweek“. Firma lui impinge continutul jignitor spre finalul rezultatelor cautarii, creind sute, citeodata chiar mii, de legaturi intre anumite site-uri si informatii magulitoare despre client ori afacerea acestuia. Serviciile aparatorilor de reputatie de la „Done! SEO“ costa intre 4.000 si 30.000 de dolari si dureaza cam sase luni pina cind calomniile dispar de pe prima pagina Google.
Cei de la Reputation Defender au o strategie mai simpla si mai ieftina, observa „Newsweek“: ii cauta pe cei care gazduiesc site-urile cu vorbe grele si le cer sa le inlature. Unele, precum MySpace, se conformeaza, spun aparatorii, desi MySpace nici nu confirma, nici nu infirma acest lucru si precizeaza ca nu are nici o politica anume privind dregerea renumelor. Pentru fiecare pata inlaturata, Reputation Defender percepe un tarif de 30 de dolari, la care se adauga o taxa lunara de monitorizare. In primul an de functionare, compania, infiintata in 2006, a cistigat doua milioane de dolari. Desi metoda celor de la Reputation Defender este mai ieftina, este mai riscanta pentru clienti: multi bloggeri suparati ca au fost redusi la tacere isi continua si mai inversunat atacurile impotriva lor. Industria depanarii reputatiei e pregatita deja sa treaca la urmatorul nivel, crede Nino Kader, de la International Reputation Management: „Incurajam acum o abordare pro-activa, prin care sa ridici un zid de continut pozitiv, in asa fel incit cel negativ sa aiba dificultati sa ajunga in virf“.
Cine s-a vazut incondeiat pe net nu prea are cum sa-si curete numele prin mijloace conventionale, autorii postarilor distrugatoare fiind greu de identificat si de tirit in sala de judecata. Chiar daca cyber aparatorii sint mai eficienti decit avocatii din tribunale, putini sint cei care se grabesc sa le ridice statuie, fiindca nimeni nu poate fi sigur daca isi folosesc puterile in slujba binelui sau a raului.
Fondatorul ReputationHawk, Chris Martin, crede ca unii isi merita prostul renume si ca ingroparea informatiilor le-ar cauza prejudicii celorlalti: „Facem cercetari pentru fiecare caz in parte si refuzam mai multi clienti decit acceptam. Pur si simplu, unii trebuie sa doarma cum si-au asternut“, le-a declarat el celor de la „Newsweek“. Cei de la Google sint constienti ca noii PR-isti manipuleaza algoritmii motoarelor de cautare pentru a obtine o ordonare mai avantajoasa a paginilor. „Daca o persoana foloseste tehnici de manipulare pentru a ridica informatiile pozitive deasupra celor negative, s-ar putea sa luam masuri. Dar nu e nici o problema daca creezi un continut pozitiv pentru a-l combate pe cel negativ“, spune Adam Lasnik, de la Google.
- Grija pentru renumele copiilor
Aparatorii de reputatie au creat un serviciu care are grija de bunul nume al odraslelor. La sectiunea „My Child“, Reputation Defender le spune parintilor: „Nu lasa Internetul sa distruga reputatia copilului tau. Afla ce exista online despre el inainte sa-l raneasca. (...) Prima data, scotocim Internetul pentru a gasi orice informatie despre el si ti-o prezentam intr-un raport lunar. (...) Apoi distrugem. Poti selecta orice continut din raport care nu-ti place“.
from cotidianul.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu