miercuri, ianuarie 23, 2008

Armata femeilor


Banda luptatoarelor in roz impune respect.


Sunt imbracate in sariuri roz si lupta cu bastoane traditionale impotriva coruptiei din politie si a celor vinovati de violenta domestica si abuzuri sexuale. Peste o suta de femei din statul indian Uttar Pradesh, numite Banda Gulabi si provenite din cele mai sarace caste ale societatii, sunt unite de doi ani in jurul acelorasi idealuri: ajutorarea semenilor nedreptatiti si apararea drepturilor femeilor.

„Politia si oficialii sunt corupti si impotriva celor saraci. Asa incat trebuie sa ne facem propria lege”, spune Sampat Pal Devi, conducatoarea, in varsta de 47 de ani, a bandei, care le invata pe celelalte femei cum sa se lupte.

Majoritatea luptatoarelor locuiesc in colibe din chirpici, fara apa curenta sau electricitate. „De una singura nu am niciun drept, insa impreuna suntem puternice. Atunci cand mergeam sa aduc apa, cei din castele superioare ma luau la bataie spunandu-mi ca nu am dreptul sa beau din aceeasi apa cu ei. Dar gratie bandei, sunt acum speriati si ne lasa in pace”, povesteste Aarti Devi, 25 de ani.

Ea isi aminteste cum, in urma cu sase luni, o femeie a fost rapita, iar luptatoarele din banda au mers la politie sa reclame fapta. „Initial, politistii au refuzat sa inregistreze plangerea, insa impreuna am reusit sa-i fortam sa faca ceva. L-am scos pe ofiterul de serviciu din post si l-am batut cu bastoanele”, spune Aarti.

Sampat, casatorita la noua ani si mama a cinci copii, spune ca, in cazul violentei domestice, femeile incearca mai intai sa stea de vorba cu barbatul pentru a-i explica unde greseste. Daca acesta refuza sa asculte, atunci o scot pe femeie din casa si-i aplica o corectie fizica.

from evz

Niciun comentariu: