joi, ianuarie 24, 2008

Masacru în curtea lui Mihai Eminescu

Comenteaza » Zece câini vagabonzi au fost omorâţi la Ipoteşti, chiar în curtea Memorialului „Mihai Eminescu".

Bucăţi de blană şi sânge peste tot, în faţa Casei memoriale „Mihai Eminescu". Asta au descoperit ieri poliţiştii botoşăneni după ce au fost sesizaţi de către angajaţii complexului muzeal din Ipoteşti. Oamenii din zonă spun că marţi noapte nişte vânători au omorât zece câini.

„Au fost patru-cinci focuri de armă. Nu am ieşit să văd ce se întâmplă, pentru că eram sigur că au venit vânătorii să împuşte câinii de la muzeu", a spus Petru Petraru, localnic din Ipoteşti.

Ieri-dimineaţă, locurile­ pe­­ unde altădată Mihai Emi­­nescu a compus capodo­pere­le lirice ale României arătau ca după război. Pe toate aleile complexului, la amfiteatru, în faţa bisericii familiei, în cimitirul unde sunt în­gropaţi părinţii poetului şi chiar pe prispa casei părinteşti, băltea sângele.

Smocuri din blana animalelor şi câteva tuburi de cartuşe erau dovada masacrului din urmă cu câteva ore. „Am crezut că a fost ucis un coleg", a povestit, încă şocat, un angajat al memorialului Ipoteşti.


Poliţiştii nu au auzit nimic


Colegii lui precizează însă că nu e nimic neobişnuit. „Când se adună 4-5 câini, vin vânătorii şi îi împuşcă direct în cap, dar nu ştiu din ordinul cui", a mărturist o altă angajată. Sătenii care locuiesc în a­pro­pierea casei lui Eminescu au confirmat că marţi-noapte s-au auzit focuri de armă în curtea memorialului.


Cu toate acestea, poliţiştii spun că nu au auzit nimic. „Noi eram în misiune în sat şi nu am auzit focurile", a explicat şeful de post din Ipoteşti, Constantin Ştefăneş. Criminaliştii care au cer­cetat zona au precizat că locuitorii din Ipoteşti nu intră în aria de suspecţi, pen­tru că niciunul nu are per­mis de portarmă.

Şeful Asociaţiei Vânătorilor Sportivi Botoşani, Ioan Zmău, se disculpă precizând că el nu a dat nicio autorizaţie pentru vânătoare. Oamenii din Ipoteşti cred însă că primarul comunei, Verginel Gireadă, este cel care a ordonat măcelul.


„Eu m-am dus de multe ori la primărie şi am depus sesizări că sunt prea mulţi maidanezi în sat, iar primarul mi-a promis că-i va împuşca", a spus Petru Petraru, localnic. În replică, Gireadă spune că totul este război politic.

from adevarul.ro

Niciun comentariu: