miercuri, aprilie 23, 2008

SORIN OPRESCU, DESPRE RESPINGEREA CANDIDATURII SALE: L-AM SUPĂRAT CUMVA PE GEOANĂ?

Sorin Oprescu, despre respingerea candidaturii sale: L-am supărat cumva pe Geoană?Replică dură a senatorului Sorin Oprescu la decizia Biroului Electoral Municipal de a-i respinge candidatura la Primăria Generală a Capitalei. "Hotărârea este definitorie pentru sistemul ticăloşit care decide cine să candideze şi cine nu", a atacat senatorul. A vorbit despre presiunile la care a fost supus, atât din partea partidului cât şi din exterior, dar şi despre persoanele pe care le-ar fi putut deranja prin candidatura sa.

"De aseară a început presiunea de la BEM, care îmi comunica faptul că încă nu a numărat toate semnăturile. (...) L-am supărat cumva pe Geoană? Am supărat că de pe poziţia de independent doresc să particip la lupta delectorală?", a atacat, voalat, Oprescu. "Sondajele electorale, cam toate, arată că sunt situat cu 20 de puncte deasupra celorlalţi candidaţi. Supăr cumva pe fostul primar al Capitalei sau pe ceilalţi candidaţi?", a continuat el.

Decizia Biroului Electoral este un element definitoriu al "sistemului ticăloşit care decide cine să candideze şi cine nu". Senatorul a anunţat însă că va reacţiona şi va ataca din punct de vedere legal, cu contestaţie, această "hotărâre aberantă". "Invalidarea a 5.000 de semnături ale bucureştenilor este dispreţul pe care îl acordă aparatul administrativ acestor bucureşteni", a precizat fostul social-democrat.

Oprescu a precizat că a fost supus unor presiuni constante pentru a nu candida ca independent. De această decizie pe care a luat-o, în final, ar fi legată şi respingerea candidaturii sale, a avertizat senatorul. „Sunt convins, din cauza zvonurilor de aseară şi a presiunilor pe care am început să le simt, că totul a fost un scenariu”. Oprescu şi-a avertizat însă oponenţii politici că va continua această luptă. „Mă sprijin pe cetăţeni. Mi se refuză participarea la o luptă electorală? Refuz să cred că în România se poate întâmpla aşa ceva”, a continuat el.

Explicând cum a adunat voturile respinse mai apoi de BEM, Oprescu a declarat că „în pieţe, oamenii au semnat cu buletinul şi noi am constatat că buletinul era din Adunaţii Copăceni. Noi am înlăturat multe din aceste semnături. Am prezentat cu 5000, 6000 mai mult decat era necesar”.

Senatorul a anunţat că are copiile acestor liste, pe care le-a prezentat deja la tribunal. „A început să se cristalizeze ideea foarte clară că vor să-l oprească pe Oprescu (...) Găştile astea flămânde, politicul le-a adus în Bucureşti”, a avertizat senatorul.

„În urmă cu săptămâni, când chiar aşteptam o decizie a partidului, încercau unii să mă mângâie pe cap şi să-mi spună că nu e o cale să mă despart de acest partid”, a precizat Oprescu. „Eu în partidul ăsta am avut încredere că oamenii îşi au logica lor şi văd ceea ce se întâmplă în jur. N-a fost să fie aşa şi am fost onest şi am ieşit din partid”.

"Mi s-a propus să fiu şeful şambelanilor, în PSD, în schimbul candidaturii"
Fostul social-democrat a vorbit şi despre negocierile secrete care au avut loc în partid, înainte de anunţarea candidatului la Primăria Generală a Capitalei. În stilul său caracteristic, senatorul a susţinut că i s-au propus atunci o seamă de funcţii în partid, în schimbul renunţării la intenţia de a candida la Primărie. „Era vorba de tot soiul de funcţii, de la împărat până la şambelan. Mai concret, era voba de împărat interplanetar din tot sistemul nostru, de şambelan responsabil cu planetele şi şeful şambelanilor”.

Antena3.ro

Niciun comentariu: